راهکار جامع مانیتورینگ شبکه و مدیریت فن آوری اطلاعات

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها

نحوه افزایش سرعت در SQL با استفاده از ایجاد index در SQL از طریق Tune Up

ابتدا به منوی Tools و قسمت SQL Server Profiler می رویم.

1

سپس در منوی بعدی پس از وارد نمودن پسورد، در قسمت Trace Name نام پروژه خود را وارد نموده و در قسمت Use the Template متد و روش Trace را انتخاب می نمائیم که برای افزایش سرعت بهتر است از روش Tuning استفاده نمائیم.

ادامه مطلب مقاله نحوه افزایش سرعت در SQL با استفاده از ایجاد index در SQL از طریق Tune Up مراجعه نمایید

[ بازدید : 139 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 7 بهمن 1393 ] [ 16:49 ] [ نیک انجام ]

چگونه از تغییر وضعیت مانیتورها بصورت یکجا باخبر شویم؟

آیا تا به حال با این مسئله روبرو شده اید که نیاز داشته اید مانیتورهایی که در طی یک ماه گذشته به اختلال رفته اند را مشاهده نمائید؟ و شاید تا به حال برایتان پیش آمده که به جای رفتن به صفحه گزارش جزئیات و مشاهده تک تک مانیتورها نیاز داشتید به صورت یکجا از تمامی مانیتورها گزارش بگیرید.

در نسخه جدید نرم افزار بینا با توجه به مهمترین نیاز مشتریان که گزارشگیری پیشرفته می باشد صفحه ای به نام اعلان ها گنجانده شده که بتوانید تغییر وضعیت مانیتورها را در هربازه زمانی به صورت یکجا مشاهده نمایئد. در طراحی این صفحه به این نیاز اساسی شما کاربران نیز توجه شده که لاگ ها به صورت نامحدود در دیتابیس ذخیره می شوند و پس از 7 روز لاگ ها از نرم افزار حذف نخواهند شد . پس از گزارشگیری نیز می توانید خروجی را برحسب نام مانیتور دسته بندی کنید تا تغییرات هر مانیتور را جداگانه مشاهده نمائید.

پنل مربوط به این صفحه را نیز در داشبورد قرار دهید تا تغییرات مانیتورها را به طور زنده در داشبورد مشاهده نمائید.

ادامه مقاله را در چگونه از تغییر وضعیت مانیتورها بصورت یکجا باخبر شویم؟ مطالعه فرمائید.

[ بازدید : 144 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 7 بهمن 1393 ] [ 16:55 ] [ نیک انجام ]

یادداشتها دربینا چه کمکی می کنند؟

شما به عنوان مدیر سیستم نرم افزار بررسی و مانیتورینگ هر گروه از مانیتورها را ممکن است به شخص خاصی اختصاص داده باشید. یکی از نیازهای اساسی هر مدیری در سازمان مشاهده پیگیری های کاربران و عملیاتی می باشد که هر کاربر برای رفع مشکلات مانیتورها انجام داده است. هم چنین ممکن است یکی از مانیتورها دچار مشکل شده و شما را ه حلی برای رفع آن یافته اید, آیا تابه حال این نیاز را حس کرده اید که ای کاش پایگاه دانشی داشتید و می توانستید راه حل های خود را در آن ذخیره نمائید تا در صورت مواجه با مشکل مشابه سریعتر مشکل را برطرف نمائید.

تیم تولید نرم افزار بینا قسمتی را تحت عنوان یادداشت ها در نرم افزار طراحی کرده اند تا شما اقدامات مرتبط با هر مانیتور را در آن جا یادداشت کنید. از یادداشت ها گزارش بگیرید. برای خود با توجه به موضوعات مختلف گزارش بگیرید و در واقع در نرم افزار مانیتورینگ خود قسمتی برای ثبت پیگیری ها داشته باشید .

یکی از ویژگی های این صفحه الصاق هر گونه فایلی به یادداشت ها می باشد و شما می توانید به یادداشت های خود هرگونه فایلی الصاق نمائید .

ادامه مطلب مقاله یادداشتها درسیستم مانیتورینگ چه کمکی می کنند؟ ملاحظه نمایید

برچسب ها: نرم افزار بینا , نرم افزار طراحی , نرم افزار مانیتورینگ , مدیر سیستم نرم افزار بینا , مانیتورینگ ,

[ بازدید : 173 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 11 بهمن 1393 ] [ 16:12 ] [ نیک انجام ]

10 نکته مفید مجازی سازی که هر مدیر شبکه ای باید به آنها توجه کند

مجازی سازی می‌تواند موجب کاهش هزینه‌ها، تسهیل امور مدیریتی، و توانمند ساختن یک سازمان در بهره وری هر چه بیشتر از سرمايه‌های فنی خود شود. نکاتی که در ادامه می‌خوانید به شما کمک می‌كند تا از این منافع بهره مند شويد.

مجازی سازی برای تمامی شرکت‌ها در هر اندازه‌ای که باشند به یک ضرورت تبدیل شده است. از شرکت های بسیار کوچک تا شرکت های بزرگ خدمات تولید, مجازی سازی کمک می‌کند تا از سخت‌افزارهای خود بهره وری بیشتری کنند و اين سخت افزارها برای شرکت ‌های خود نسبت به سابق کار بیشتری انجام دهند. این فناوری برای بسیاری از شرکت‌ها کاملاً جدید، اما برای بقیه كهنه و قدیمی شده است. صرف نظر از این که شما در چه موقعیتی هستید، مجازی سازی یک فناوری گسترده با اجزای متحرک فراوان است. داشتن دانش انجام کاری به بهترین وجه كه متناسب با نیازهایتان باشد باید هدف اصلی شما و تیم IT شرکتتان باشد. با در نظر گرفتن این ایده، در ادامه به بررسی 10 نکته راجع به مجازی سازی می‌پردازیم که نباید توسط مدیران شبکه نادیده گرفته شوند. البته منظور ما آن دسته از مدیران شبکه است که تازه این فناوری را مد نظر قرار داده‌اند (یا قبلاً راجع به آن بررسی دقیقی كرده‌اند).

1: سخت افزار را برای ظرفیت مجازی برنامه ریزی کنید

نرم افزار مانیتورینگ شبکه و دیتاسنتر بینا تصویری واضح از میزان استفاده از منابع سخت افزاری توسط هر یک از ماشین های مجازی در اختیار شما قرار می دهد.

2: طول عمر هر ماشین مجازی را پیگیری کنید

3: هر چیزی را مجازی سازی نکنید

4: ترافیک مجازی را همچون ترافیک غیر مجازی نظارت کنید

5: منابع مجازی را به صورت رایگان نبخشید

ادامه مطلب مقاله 10 نکته مفید مجازی سازی که هر مدیر شبکه ای باید به آنها توجه کند ملاحظه نمایید

برچسب ها: مانیتورینگ , مانیتورینگ بینا , نرم افزار مانیتورینگ شبکه , امکان تخصیص اخطار بینا , امکان ارسال اخطار ,

[ بازدید : 121 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 11 بهمن 1393 ] [ 16:17 ] [ نیک انجام ]

10 دلیل استفاده از helpdesk برای مدیریت دارایی های فناوری اطلاعات

1-پویش شبکه و شناسایی خودکار تجهیزات

2-ارائه فهرستی کامل از دارایی های موجود

3-دسترسی آسان و سریع به مشخصات هر دستگاه

4-مشاهده نرم افزار های نصب شده روی هر کامپیوتر

5-ثبت تاریخچه تغییرات هر دارایی

6-تخصیص دارایی ها به کاربران یا دپارتمان ها

7-امکان انتخاب دارایی هنگام ثبت درخواست

8-مشاهده سوابق اشکالات و تعمیرات هر دارایی

9-مدیریت هزینه های نگه داری هر دارایی

10-نمودار های آماری به روز از وضعیت دارایی ها

ادامه مطلب مقاله 10 دلیل استفاده از helpdesk برای مدیریت دارایی های فناوری اطلاعات ملاحظه نمایید

برچسب ها: help , desk , نرم افزار help desk , help desk چیست , help desk نرم افزار ,

[ بازدید : 105 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 11 بهمن 1393 ] [ 16:22 ] [ نیک انجام ]

آشنایی با روش های استاندارد تخصیص درخواست به کارشناسان

تخصیص درخواست ها به صورت چرخشی

در این روش که با نام (Round Robin) شناخته می شود درخواست ها به صورت نوبتی بین کارشناسان یک گروه تقسیم می گردد، برای مثال شما می توانید تعیین کنید که درخواست های مربوط به امور سخت افزاری به کارشناسان تیم سخت افزار به صورت چرخشی تخصیص داده شود.

تخصیص درخواست به صورت گردشی

تخصیص درخواست ها بر اساس حجم کاری

در این روش که با نام (Load Balancing) شناخته می شود درخواست ها بر اساس حجم کاری به کارشناسان تخصیص داده می شود به این صورت که کارشناسی که دارای کمترین حجم کاری است به صورت خودکار انتخاب می شود. در تنظیمات دانا شما می توانید نحوه محاسبه حجم کاری را بر اساس وضعیت درخواست ها تعیین کنید.

ادامه مطلب مقاله آشنایی با روش های استاندارد تخصیص درخواست به کارشناسان ملاحظه نمایید

[ بازدید : 125 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 11 بهمن 1393 ] [ 16:26 ] [ نیک انجام ]

چگونه ITIL می تواند امنیت اطلاعات را بهبود بخشد

چارچوب ITIL به طور معمول مرحله به مرحله با فرآیندهای افزوده شده به برنامه بهبود مستمر سرویس اجرا می‌شود.

  • سازمان‌‌ها به چند روش‌ مهم می‌توانند از ITIL بهره ببرند:
  • سرویس‌های IT بیشتر مشتری-محور می‌شوند
  • کیفیت و هزینه سرویس‌های IT بهتر مدیریت می‌شوند
  • سازمان IT ساختاری شفاف‌تر را توسعه می‌دهد و کارآمدتر می‌شود
  • مدیریت تغییرات IT آسان‌تر می‌شود
  • چارچوب مرجع یکنواختی برای ارتباطات داخلی IT وجود دارد
  • روال‌های IT استاندارد و یکپارچه هستند
  • اندازه گیری‌های عملکرد با امكان اثبات و ممیزی تعریف می‌شوند

برای مشاهده این مقاله به چگونه ITIL می تواند امنیت اطلاعات را بهبود بخشد مراجعه نمائید

برچسب ها: امنیت اطلاعات، مقالات دانا پرداز ,

[ بازدید : 171 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 11 بهمن 1393 ] [ 16:40 ] [ نیک انجام ]

10 چالش مهم برای مدیریت سرویس‌های IT در سال 2015

شما برای بهبود ارائه سرویس‌های IT و برآوردن هر چه بهتر نیازهای تجاری خود چه اقدامی کرده‌اید؟ من آگاهانه تصمیم به استفاده از عبارت "ارائه سرویس‌های IT" به جای "مدیریت سرویس‌های IT" (یا "ITSM") گرفتم، زیرا یکی از یافته‌های من در سال 2014 این است که ITSM باعث شده بسیاری از ما روی موضوعات اشتباه تمرکز کنیم. یک مثال خوب این است که پذیرش ITIL، چارچوب بهترین شیوه ITSM، به این علت ادامه می‌یابد که بیش از حد روی جنبه فنی فرآیندهای "بهترین شیوه" مانند مدیریت رویداد و تغییر تمرکز می‌کند. یا وقتی که از جا افتادگی ITSM صحبت می‌کنیم، منظور تعدادی از فرآیندهای مورد پشتیبانی ITIL است که یک سازمان اجرا می‌کند. بنابراین سازمانی که 4 فرآیند را واقعاً خوب انجام می‌دهد با سازمانی که 10 فرآیند را ضعیف اجرا می‌کند از لحاظ تجربه یکسان نیست. و با نگاهی به گذشته، آيا این دیدگاه جا افتاده مبتنی بر فرآیند ITSM واقعاً به شركت مادر کمک می‌کند؟ من خيلی اطمينان ندارم. قطعاً با نگرش اینکه چگونه قادر به پشتیبانی و سازگاری با تغییر نیازهای تجاری هستیم اقدام بهتری نيست؟

برای مشاهده این مقاله به 10 چالش مهم برای مدیریت سرویس‌های IT در سال 2015 مراجعه نمائید

برچسب ها: سرویس‌های IT، مقالات دانا پرداز، مقاله تخصصی it ,

[ بازدید : 131 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 11 بهمن 1393 ] [ 16:46 ] [ نیک انجام ]

مفاهیم مانیتورینگ شبکه

در شرکت‌‌ها و سازمان های امروزی، مانیتورینگ شبکه اهمیت ویژه‌ای دارد و اگر آن را به حساب نیاورید، به ساده‌ترین بیان، دیگر هیچ نوع مستندات یا محک عینی و قابل مشاهده برای نحوه‌ی رفتار شبکه در اختیار نخواهید داشت. عدم وجود مانیتورینگ، قضاوت در مورد اینکه آیا تغییرات ایجاد شده در شبکه تاثیر مثبتی روی عملکرد کلی شبکه دارد یا خیر را بسیار دشوار می‌سازد. در نتیجه، دلایل متعددی برای انجام مانیتورینگ شبکه وجود دارد.

اول اینکه، انجام برخی از روش‌های مانیتورینگ شبکه بازده کلی زیرساخت شبکه را بهبود می‌بخشد که به نوبه خود می‌تواند عملکرد شرکت را افزایش دهد. برای مثال، روش‌های اولیه ردیابی و اصلاح افت کیفی یا خطای سرویس‌های شبکه ممکن است از مسائل جدی جلوگیری ‌کند و منجر به کاهش بهره‌وری شرکت ‌‌شود.

برای مشاهده ادامه مطلب مفاهیم مانیتورینگ شبکه مراجعه نمائید.

[ بازدید : 262 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 11 بهمن 1393 ] [ 16:51 ] [ نیک انجام ]

10 شیوه برتر پشتیبانی کاربران در حوزه فناوری اطلاعات

هدف هر تیم پشتیبانی این است که کانون تماس بین کاربران و سازمان باشد. رویای هر شرکتی داشتن یک تیم پشتیبانی منظم، ماهر و با کیفیت بالاست، اما در بسیاری از شرکت‌ها نگرانی‌های مربوط به بودجه، مدیریت را از دستیابی به چنین هدفی باز می‌دارد. مشتریان به محدودیت‌های شرکت شما اهمیت نمی‌دهند. آنها توقع دارند که در هنگام نیاز از یک پشتیبانی با کیفیت بالا، از طریق کانال‌های متعدد و توسط کارکنان مطلع و خوش رفتار برخوردار باشند. شرکت‌هایی که پشتیبانی را یک مرکز هزینه زا می‌دانند و آن را با دقت و منابع لازم تدارک نمی‌بینند، دارای یک نقطه ضعف رقابتی هستند. اگر محصول یا سرویس شرکت شما از بهترین کیفیت برخوردار باشد، ولی سرویس مشتریان ضعیف باشد یا از طرف دیگر تعداد کارکنان لایق و شایسته شما بسیار کم باشند، آنگاه کیفیت محصول دیگر اهمیتی ندارد. در این صورت مشتریان نسبت به شما دید منفی پیدا کرده و مشتریان شرکت را از دست خواهید داد.
برای مشاهده ادامه مطلب به 10 شیوه برتر پشتیبانی کاربران در حوزه فناوری اطلاعات مراجعه نمائید.

برچسب ها: داناپرداز، مانیتورینگ شبکه ,

[ بازدید : 76 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 12 بهمن 1393 ] [ 8:33 ] [ نیک انجام ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]