راهکار جامع مانیتورینگ شبکه و مدیریت فن آوری اطلاعات

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها

استاندارد مانيتورينگ درجه دما در اتاق سرور

اهمیت مانیتورینگ درجه دما در مراکز داده و اتاق سرور
تجهیزات کامپیوتری و شبکه به نحوی طراحی شده اند که در طیف محدودی از تغییرات دما کار کنند. به منظور تضمین عملکرد مناسب و استفاده حداکثری از عمر ممکن هر قطعه، باید اطمینان حاصل نمایید که دما از محدوده تعریف شده بیشتر یا کمتر نشود. حتی دمای چند درجه بیشتر از این محدوده، می تواند یک تراشه سرور را بسوزاند. هزینه از کار افتادن یک سرور می تواند سرسام آور باشد. به این موضوع توجه کنید که چه مقدار پول از دست خواهید داد اگر سرورهای شما از کار بیافتند. در این مورد علاوه بر هزینه جایگزینی و خرید سرور جدید، از دست رفتن سرمایه های تجارت الکترونیک، از بین رفتن اطلاعات مشتریان، تلف شدن وقت کارمندان و دیگر هزینه های مربوطه نیز وجود دارد.
چه درجه دمایی برای عملکرد تجهیزات مناسب است ؟
معمولاً توصیه می گردد که دما نباید از 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت) کمتر و نباید از 28 درجه سانتیگراد (82 درجه فارنهایت) بیشتر شود. اگرچه این محدوده وسیعی به نظر می رسد با این حال، این اعداد حداقل و حداکثر را نشان می دهند و معمولاً مرسوم است که تجهیزات در دمای محیط 20-21 درجه سانتیگراد (68-71 درجه فارنهایت) نگهداری شوند. بنابه برخی دلایل، حتی ایجاد چنین دمای محیط در برخی اوقات می تواند کار ساده ای نباشد.

برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

برچسب ها: نرم افزار مانیتورینگ شبکه , سیستم مانیتورینگ دما و رطوبت , مانیتورینگ شرایط محیطی , سنسور اتاق سرور ,

[ بازدید : 86 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 25 مرداد 1396 ] [ 9:55 ] [ نیک انجام ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]