راهکار جامع مانیتورینگ شبکه و مدیریت فن آوری اطلاعات

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها

مقایسه تحقیق کمی با تحقیق کیفی

تحقیقات کمی و کیفی از جمله روش‌های مکملی هستند که می‎توان از آنها برای بدست آوردن نتایجی جامع و دقیق از نظرسنجی استفاده نمود. در این مقاله با این دو روش آشنا خواهید شد.
اعداد و ارقام بدست آمده از داده‌های کمی، نکات کلی تحقیق را نشان می‌دهد. اما در مقابل داده‌های کیفی جزئیاتی دقیق برای درک عمیق مفاهیم کلی تحقیق را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای آنکه بتوانید بهترین نتیجه را از تحقیقات کمی و کیفی در نظرسنجی خود بدست آورید، ابتدا می‌بایست تفاوت موجود میان آنها را بدانید.

تفاوت بین تحقیق کمی و تحقیق کیفی
تحقیق کمی برای جمع‌آوری داده‌های واقعی و درست طراحی شده است. داده‌ها‌ی کمی از نوع ساختاریافته و آماری هستند و برای بدست آوردن یک نتیجه‌ی کلی از تحقیق، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مقابل، تحقیق کیفی به جمع‌آوری اطلاعاتی می‌پردازد که بیشتر برای توصیف یک موضوع به آنها نیاز است. نظرسنجی کیفی به میزان کمتری ساختاریافته بوده و بیشتر به دنبال بررسی عمیق موضوعات در دسترس برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد نگرش، طرز تفکر و انگیزه‌ی افراد است. با این حال اگرچه این نوع نظرسنجی یک درک عمیق از پرسش‌های تحقیق ایجاد می‌کند، اما به همان نسبت تحلیل نتایج را نیز دشوارتر خواهد کرد.

برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

برچسب ها: نظرسنجی , نرم افزار نظرسنجی , نرم افزار helpdesk ,

[ بازدید : 67 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 18 بهمن 1396 ] [ 13:55 ] [ نیک انجام ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]