راهکار جامع مانیتورینگ شبکه و مدیریت فن آوری اطلاعات

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها

نرم افزار Help Desk چیست؟

Help Desk یک نام محاوره‌ای برای وظیفه‌ای در یک شرکت است که برای شکایات مشتریان راه حل پيدا می‌کند. زمانی که مشتریان پرسش یا مشکلی دارند با Help Desk تماس می‌گیرند. سپس کارمندی از شرکت با رسيدگی به پرسش مشتری رضایت او را جلب می‌کند. Help Desk طبق سناریویی در یک کتاب، فضای فیزیکی است که اغلب توسط شخصی از بخش پشتیبانی مشتری اداره می‌شود. در واقع این بخش در وقت نیاز به کمک، وسیله‌ای برای دسترسی به شخصی در شرکت است. اکثر شرکت‌ها یک صندوق ایمیل یا شماره تلفن رایگان به مشتریان خود اعلام می‌کنند تا آنها بتوانند هنگام نیاز به کمک از طريق آنها به شرکت دسترسی یابند.

نرم افزار Help Desk چیست؟

نرم افزار Help Desk تا حد امکان این امور را خودکار می‌کند. به طور کلی هر نرم افزار Help Desk حداقل شامل 3 بخش با عناوين «مدیریت درخواست» (Ticket Management)، «مجموعه اتوماسیون» (Automation Suite) و «تهیه گزارش و بهینه سازی» (Reporting & Optimization) است. از تلفیق این 3 بخش با هم معنای عملکرد Help Desk اساساً شکل می‌گیرد. برای نمونه نرم افزار Help Desk دانا را مشاهده کنید. می‌پرسید چطور؟ به این ترتیب که:

نرم افزار Help Desk ایمیل مشتریان را از یک صندوق ایمیل استخراج کرده و آنها را در یک محل فهرست کرده و آنها را تبدیل به درخواست می کند، همچنین مشتریان می توانند از طریق پورتال درخواست خود را ثبت نمایند. با این کار مجری Help Desk می‌تواند به تماس‌های مشتریان پاسخ دهد یا در صورت نیاز آنها را به راحتی ثبت کند. تمام این کارها مثال‌های رایجی از مدیریت درخواست است.

برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

برچسب ها: نرم‌افزار helpdesk , نرم‌افزار helpdesk دانا , استاندارد itil ,

[ بازدید : 77 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 17 تير 1396 ] [ 9:25 ] [ نیک انجام ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]