مدیریت رخدادها طبق استاندارد ITIL
هدف از مدیریت رخداد (Incident Management) بازگرداندن هر چه سریعتر عملیات سرویس به حالت عادی بعد از وقوع یک رخداد در عین حال به حداقل رساندن تاثیر آن روی عمليات شرکت با تضمین حفظ کیفیت آن است. در نرم افزار مدیریت فناوری اطلاعات دانا شما می توانید فرآیند های رسیدگی به رخداد ها را به طور موثری مدیریت نمایید که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.
روش های ثبت رخداد
به طور عمده رخداد ها به دو روش خودکار و دستی در نرم افزار ثبت می شود، در روش خودکار، عملیات ثبت رخداد توسط نرم افزار های مانیتورینگ صورت می پذیرد، به این صورت که چنانچه نرم افزار مانیتورینگ وقوع اختلالی را در شبکه شناسایی کند پس از ارسال اخطار به مسئولان شبکه، رخداد مربوطه را از طریق Web Service در نرم افزار Help Desk ثبت می کند.
روش دیگر ثبت رخداد ها توسط کاربران و مشتریان به صورت دستی است، در این روش کاربران میتوانند با ورود به پورتال کاربران و یا ارسال ایمیل رخداد ها و درخواست های خود را در نرم افزار ثبت کنند.
برای مطالعهی ادامهی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:
مقالهی مدیریت رخدادها طبق استاندارد ITIL
برچسب ها: itil , itsm , helpdesk , نرم افزار helpdesk , [ بازدید : 68 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ][ دوشنبه 26 تير 1396 ] [ 9:03 ] [ نیک انجام ]
[ ]