راهکار جامع مانیتورینگ شبکه و مدیریت فن آوری اطلاعات

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها

کاهش ريسک هاي محيطي نامناسب در مراکز داده

لزوم تدوین استراتژی های تضمین فعالیت بی وقفه
خواه شرکتی در بخش بهداشتی، دارویی یا مالی فعالیت داشته باشد، خواه در هر حوزه دیگری، باید استراتژی هایی برای تضمین ادامه بی وقفه فعالیت تجاری آن شرکت از قبل توسط مدیریت تأسیسات و فناوری اطلاعات تعیین شود. شکی نیست که خرابی در ارتباطات، مخابرات و IT بعنوان شاهرگ حیاتیِ یک شرکت تجاری، دلیل اصلی ضربه خوردن و در نتیجه شکست آن خواهد بود (طبق نظر سنجی بعمل آمده از مدیران تجاری بریتانیایی توسط انستیتو منشور مدیریت CMI). اوضاع در حال تغییر است و هم اکنون 51% از شرکتها استراتژی بقاء سازمانی (تجاری) را دنبال می کنند و این آمار روز به روز در حال گسترش است.

مدیرانِ فناوری اطلاعات چه اقداماتی را باید انجام دهند تا ریسک هایی از قبیل قطع ارتباطات در اتاق سرور و مراکز داده به حداقل برسد؟
پاسخ این سؤال، نصب یک سیستم نظارتی و مانیتورینگ دما، رطوبت و خیسیِ محیط است که باید با سیستمهای هشدار دهنده همراه باشد. چنین سیستمی نه تنها باعث می شود که عملکرد دستگاههای بخش IT بهینه شده، عمر مفید آنها افزایش یافته و ایرادهای مقطعیِ آنها کاسته شود، بلکه همچنین از خرابی و خاموش شدنِ آنها به علت عدم تشخیص به موقعِ خطا نیز جلوگیری می نماید. دماهای بالا، عمر قطعه الکترونیکی را کاهش می دهند درحالیکه دماهای پایین نیز معایب خودشان را دارند. محدوده دمای مناسب و بهینه معمولاً بین 21 الی 23 درجه سانتیگراد (70 الی 74 درجه فارنهایت) است که در واقع در این محدوده، بصورت حائل نیز تعریف شده است که در صورت از کار افتادنِ سیستم تهویه و خنک کنندگی بکار می آید.

برای مطالعه‌ی ادامه‌ی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:

برچسب ها: سیستم مانیتورینگ دما و رطوبت , سنسور دما و رطوبت , سنسور اتاق سرور , حسگر رطوبت ,

[ بازدید : 70 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 28 مرداد 1396 ] [ 16:40 ] [ نیک انجام ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]