سرویس مشتری چیست و چرا اهمیت دارد؟
سرویس مشتری (Customer Service) به معنای پشتیبانی از مشتری قبل از خرید محصول و هم بعد از آن میباشد که به مشتری کمک میکند تجربهی خوب و لذتبخشی از محصول داشته باشد. به عبارتی سرویس مشتری چیزی فراتر از پاسخگویی به مشتری بوده و بخش بسیار مهمی از وعدههایی است که شرکت به مشتریانش میدهد. بنابراین برای موفقیت کسب و کار امری حیاتی است.
تجربهی مشتری میتواند تاثیر بسزایی در بهبود درآمد شرکت داشته باشد
اغلب گفته میشود که نگه داشتن مشتریان فعلی ارزانتر از جذب مشتریان جدید است (برخی نیز تخمین زدهاند که جذب مشتریان جدید در حدود 6 الی 7 برابر گرانتر است). این نکته نیز درست است که سرویس مشتری عامل کلیدی در بهبود نرخ ترک مشتریان میباشد. مدیران کسب و کارهای کوچک در آمریکا ادعا کردهاند که 68% از مشتریان تنها به دلیل رفتار نامناسب کارکنان، شرکت آن ها را ترک میکنند. اگر تیم پشتیبانی در برخورد با مشتری رفتار مناسبی داشته باشد، باعث میشود که مشتری تجربهی خوبی از شرکت و محصول شما بدست آورد و این تجربهی خوب را با دیگران به اشتراک بگذارد. بنابراین مشتریان جدید جذب شرکت شده و وفاداری مشتریان فعلی نیز بیشتر میشود و در پی آن درآمد شرکت نیز افزایش مییابد.
برای مطالعهی ادامهی مقاله به لینک زیر مراجعه کنید:
برچسب ها: نرم افزار helpdesk , نرم افزار CRM , نرم افزار هلپ دسک , نرم افزار مدیریت مشتریان ,
[ بازدید : 102 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]
[ شنبه 12 اسفند 1396 ] [ 8:36 ] [ نیک انجام ]
[ ]