راهکار جامع مانیتورینگ شبکه و مدیریت فن آوری اطلاعات

مانیتورینگ شبکه ، پهنای سرور ، تجهیزات شبکه ، پایگاه داده ، سرورهای مجازی ، وب سایت ها

مدیریت قواعد گردش کار (Business Rules)

با توجه به فرآیند های واحد فناوری اطلاعات یا بخش پشتیبانی،رسیدگی و مدیریت درخواست ها به صورت روزمره شامل فعالیت های مختلفی می شود که زمان قابل توجهی از کارشناسان را اشغال می کند. در نرم افزار Help Desk دانا، مکانیسم پیشرفته ای با عنوان مدیریت قواعد گردش کار (Business Rule Engine) وجود دارد که می تواند به شما در اتوماسیون امور مدیریت درخواست ها کمک کند، از جمله امکانات و میزیت های این مکانیسم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • DANA-Workflow-Sample

تعریف قواعد گردش کار به شکلی آسان

در نرم افزار Help Desk دانا، شما می توانید به آسانی بر اساس نیاز خود و منطبق با فرآیند های سازمان خود قواعد گردش کار تعریف کنید. یک قاعده از دو بخش شرط و عملیات تشکیل می شود، بنابراین به شکلی ساده می توان اینطور گفت که اگر درخواستی دارای شرایط تعیین شده در قاعده باشد، عملیات مشخص شده در قاعده اجرا می شود.


ادامه مقاله در مدیریت قواعد گردش کار مطالعه نمایید.

برچسب ها: قواعد گردش کار , گردش کار IT , مدیریت Business Rules , نرم افزار help desk , مبتنی بر itil ,

[ بازدید : 271 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 10 اسفند 1393 ] [ 10:20 ] [ نیک انجام ]

[ ]

مدیریت توافق نامه سطح خدمات SLA Management

کیفیت سطح خدمات را تحت کنترل بگیرید

کیفیت خدمات IT یکی از پارامتر های مهم تاثیر گذار بر موفقیت کسب و کار است و بسیاری از سازمان ها و شرکت ها تلاش می کنند تا با ارائه خدمات سطح بالا، رضایت مشتریان و کاربران خود را افزایش دهند. حصول اطمینان از ارائه خدمات مناسب در زمان کوتاه یکی از وظایف اصلی مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات است.

توافق نامه های سطح خدمات (Service Level Agreements) روشی ایده آل برای مستند سازی توافقات بین تیم پشتیبانی (Help Desk) و مشتریان است و در چارچوب ITIL نیز بر بکارگیری SLA تاکید بسیاری شده است.

زیر سیستم SLA در نرم افزار دانا چه کاری انجام می دهد

زیر سیستم SLA به طور دقیق مدت زمان درخواست ها را محاسبه کرده و بر آن نظارت می کند و چنانچه طبق تعاریف صورت گرفته زمان پاسخ به درخواست و یا زمان انجام درخواست به مهلت مشخص شده نزدیک شود و یا از آن بگذرد عملیات های تعریف شده را اجرا و نیز جرایم ریالی تعیین شده را محاسبه می کند.

زیر سیستم مدیریت SLA در نرم افزار دانا منطبق با استاندارد های روز IT طراحی شده است و به شکلی کاملا قابل انعطاف به شما کمک می کند تا سطح خدمات مورد انتظار را بر اساس انواع سرویس ها و یا مشتریان تعریف نمایید. این زیر سیستم به طور کامل با زیر سیستم Help Desk دانا یکپارچه بوده و این امکان را فراهم می سازد تا به آسانی از سطح کیفی رسیدگی به درخواست ها و رویداد ها در سازمان آگاهی داشته باشید.

  • time-stop

ادامه مقاله در مدیریت توافق نامه سطح خدمات SLA Management مطالعه نمایید

برچسب ها: مدیریت توافق نامه , helpdesk , sla , نرم افزار helpdesk , توافق sla ,

[ بازدید : 307 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 10 اسفند 1393 ] [ 10:14 ] [ نیک انجام ]

[ ]

آلارم صوتی و نوری تحت شبکه Model: ILVAS

Model: ILVAS
Des:IP based Alarm Light

آلارم صوتی و نوری تحت شبکه، جهت اعلام اخطار در زمان تشخیص شرایط نامطلوب شرایط محیطی یا شبکه؛

  • آژیر اخطار قابلیت اتصال مستقیم به شبکه
  • قابلیت پخش اخطار صوتی و نوری
  • دارای منبع تغذیه تحت شبکه POE
  • قابلیت نصب به صورت دیواری یا رومیزی
  • نصب و راه اندازی آسان


مشخصات محصول

برچسب ها: آلارم تحت شبکه , آلارم صوتی , آلارم نوری , آلارم شرایط محیطی ,

[ بازدید : 285 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 6 اسفند 1393 ] [ 15:34 ] [ نیک انجام ]

[ ]

سنسور دما و رطوبت تحت شبکه Model: ISBTH-15

Model: ISBTH-15
Des:Advanced Environmental Monitoring Sensor

ISBTH-15

سنسور پیشرفته تحت شبکه مانیتورینگ شرایط محیطی شامل دما، رطوبت، دود، تردد و باز و بسته بودن درب؛
کاربرد : برای مانیتورینگ دیتا سنتر و اتاق سرور در فضاهای وسیع و غیر متمرکز؛

  • قابلیت اتصال پانزده حسگر دما و رطوبت
  • قابلیت اتصال حسگرهای دود، تردد و باز و بسته بودن درب رک و دیتاسنتر
  • قابلیت اتصال مستقیم به شبکه و پشتیبانی از پروتکل SNMP
  • دارای نمایشگر LCD شرایط محیطی
  • دارای منبع تغذیه تحت شبکه POE


مشخصات محصول

برچسب ها: سنسور اتاق سرور , سنسور شبکه , سنسور دما و رطوبت , حسگر دما , حسگر رطوبت ,

[ بازدید : 331 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 6 اسفند 1393 ] [ 15:22 ] [ نیک انجام ]

[ ]

سنسور دما و رطوبت تحت شبکه


Model: ITHS4
Des:Standard Temperature & Humidity Monitoring Sensor

ITHS4

سنسور استاندارد تحت شبکه مانیتورینگ دما و رطوبت؛
کاربرد : برای مانیتورینگ دیتا سنتر و اتاق سرور با مساحت صد متر مربع؛

  • قابلیت اتصال پنج حسگر دما و یک حسگر رطوبت
  • قابلیت اتصال مستقیم به شبکه
  • پشتیبانی از پروتکل SNMP
  • دارای نمایشگر LCD شرایط محیطی
  • دارای منبع تغذیه تحت شبکه POE


مشخصات محصول

برچسب ها: سنسور اتاق سرور , سنسور شبکه , سنسور دما و رطوبت , حسگر دما , حسگر رطوبت ,

[ بازدید : 544 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 6 اسفند 1393 ] [ 15:13 ] [ نیک انجام ]

[ ]

زیر سیستم مدیریت انبار

زیر سیستم مدیریت انبار ، منطبق با نیاز واحد فناوری اطلاعات سازمان ها و کاملا یکپارچه با زیر سیستم Help Desk طراحی شده است. این زیر سیستم امکان مدیریت و مصرف کالا و قطعات را بر روی درخواست های ثبت شده فراهم می سازد. این زیر سیستم به شما کمک می کند تا:

1:کالا ها، قطعات و مواد مصرفی مربوط به واحد فناوری اطلاعات را طبقه بندی و موجودی آنها را کنترل کنید.
2:اگر برای انجام درخواست نیاز به مصرف قطعه و یا ارائه کالا دارید، سفارش آن قطعه یا کالا را به مسئول انبار ارسال کنید.
3:به آسانی فهرستی از درخواست هایی که منتظر کالا و یا قطعه هستند را مشاهده کنید.
4:با تامین به موقع کالا و قطعات مورد نیاز سرعت رسیدگی به درخواست ها را افزایش دهید.

نرم افزار دانا

مشاهده وضعیت کالاها با نمای 360 درجه

دانا تصویری واضح از همه اطلاعات مربوط به کالا ها و قطعات در اختیار شما قرار می دهد، برای مثال:

1:نمودار موجودی کالا بر اساس انبار.
2:نمودار میزان مصرف کالا بر روی درخواست ها طی زمان.
3:فهرست گردش کالا.
4:فهرست درخواست ها و رویداد هایی که کالا برای آنها مصرف شده است.


ادامه مطلب زیر سیستم مدیریت انبار مراجعه نمایید

برچسب ها: زیر سیستم انبار , فن آوری اطلاعات , نرم افزار helpdesk , نرم افزار داناپرداز ,

[ بازدید : 262 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 6 اسفند 1393 ] [ 15:05 ] [ نیک انجام ]

[ ]

مقایسه Help Desk و Service Desk: تفاوت این دو بخش را به 5 دلیل باید بدانید

مسئله مقایسه بخش پشتیبانی (Help Desk) با بخش خدمات (Service Desk) تنها در هجی آنها نیست. بین این 2 بخش تفاوت‌های واقعی وجود دارند، هر چند هر دوی آنها از وظایف شرکت هستند.

اگر فکر می‌کنید این 2 بخش دقیقاً یکسان هستند، آنها را بر پايه اشتباهی قرار داده‌‌اید.

نرم افزاری که برای اداره Help Desk یا Service Desk خود استفاده می‌کنید همانند نامشان یکسان نیستند. در واقع می‌توانید هر کدام از این بخش‌ها را به لحاظ تئوری بدون نرم افزار اداره کنید، اما این کار احتمالاً درگیر یک سری یادداشت‌های ناخوانا، سوء تفاهم‌ها و در نهایت اشک ها و اتهام های متقابل می شود.

اما بیایید فرض کنیم نرم افزاری دارید که می تواند برای اداره Help Desk یا Service Desk استفاده شود. چرا باید تفاوت بین این 2 بخش را بدانید؟ 5 دلیل ذیل این موضوع را روشن می‌کند.

1. چون تمركز پرسنل Help Desk خارجی است

مهم‌ترین وجه تمایز Help Desk با Service Desk تمرکز آن است. Help Desk روی کاربر نهایی تمرکز دارد، در حالی که فعالیت Service Desk هم روی کاربر نهایی و هم مشکلات داخل شرکت متمرکز می‌شود. در فعالیت Service Desk تمرکز خارجی روی مشکلات مشتری است، اما همزمان تمرکز داخلی روی فرآیندهای روزمره شرکت نیز وجود دارد. هدف اساسی Help Desk حل مشکلات کاربر نهایی است، در حالی که تمرکز اصلی Service Desk روی کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری است.

2. چون فعالیت پرسنل Help Desk تاکتیکی است در حالی که فعالیت پرسنل Service Desk استراتژیکی است

فعالیت پرسنل Help Desk تاکتیکی است زیرا در جایگاهی قرار دارند که مشکلات را به محض بروز حل کنند


ادامه مطلب در مقایسه Help Desk و Service Desk مشاهده نمایید.

برچسب ها: Service Desk , helpdesk , IT Help Desk , IT Service Desk ,

[ بازدید : 255 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 4 اسفند 1393 ] [ 14:30 ] [ نیک انجام ]

[ ]

تفاوت بین IT Help Desk و IT Service Desk در چیست

نه این یک شوخی بد نیست اگر می‌گویم بین IT Help Desk (بخش پشتیبانی IT) و IT Service Desk (بخش خدمات IT) تفاوتی وجود دارد و اغلب باعث سردرگمی می‌شود (گرچه مطمئنم برخی از افراد با آن مخالفند). در ادامه برداشت خود را راجع به این توصیفات بیان خواهم کرد.

کلام نخست – وقتی در مورد Help Desk یا Service Desk صحبت می‌کنید، به یاد داشته داشته باشید که هر دوی آنها وظایف شرکت هستند و نه قسمتی از نرم افزار. نرم افزارهایی که می‌توانید برای این بخش‌ها خریداری/ اجاره/ سرقت/ تولید کنید، به شما در انجام وظایف مذکور کمک می‌کنند، اما آنها به خودی خود راه حل نیستند. در حالی که می‌توان وظایف بخش Service Desk یا Help Desk را بدون وجود یک نرم افزار (با استفاده از یادداشت‌های کاغذی، تخته، ...) انجام داد، اما اداره این بخش‌ها بدون وجود افراد و نیروی انسانی غیر ممکن است.

بخش پشتیبانی (Help Desk)

Help Desk یک وظیفه با رویکرد خارجی است. این بخش به مشتریان خارجی اجازه می‌دهد که در رابطه با پرسش‌ها یا مشکلات خود با سازمان شما تماس بگیرند، و به شما فرصت مدیریت این ارتباطات را به روشی موثر می‌دهد. بخش Help Desk معمولاً توسط تیم پشتیبانی مشتریان اداره می‌شود و این تیم اولین خط ارتباط با مشتریان را مدیریت می‌کند. اعضای این تیم می‌توانند تماس مشتری را در صورت نیاز (برای مثال، اگر پرسش مشتری راجع به یک صورتحساب است، آنگاه مشاوره با بخش مالی لازم خواهد بود تا اقدام مناسب به عمل آید) به نقطه دیگری از سازمان ارجاع دهند، اما همیشه تنها نقطه تماس برای مشتریان باقی می‌مانند.

بخش خدمات (Service Desk)

Service Desk یک وظیفه با رویکرد داخلی است. این بخش به مشتریان داخلی اجازه می‌دهد که پرسش‌ها یا مشکلات خود را ثبت کنند، و به شما فرصت مدیریت این مسائل را به روشی موثر می‌دهد. فروشندگان و شرکای تجاری نیز می‌توانند با استفاده از این بخش (Service Desk) مسائل خود را ثبت یا با سازمان شما ارتباط برقرار کنند.

به طور سنتی اغلب ما فکر می‌کنیم که Service Desk صرفاً یکی از وظایف دپارتمان IT است (برای مثال مشکلی با چاپگر دارید، پس باید با Service Desk تماس بگیرید). اما در واقعیت، هر دپارتمان یا تیم داخل سازمان شما می‌تواند وظایف Service Desk خود را مدیریت کند. حال می‌خواهیم در مورد این مساله فکر کنید، هر دپارتمان یا تیم سرویسی را ارائه می‌دهد و همه آنها مجموعه‌ای از مشتریان داخلی (و اغلب متفاوت) با پرسش‌ها و مشکلات مرتبط با سرویس‌های خود را دارند. این امر به آنها درک درستی از وظیفه خود در رسيدگی به مشتریان داخلی را می‌دهد.


ادامه مقاله در تفاوت بین IT Help Desk و IT Service Desk در چیست مشاهده نمایید.

برچسب ها: Service Desk , helpdesk , IT Help Desk , IT Service Desk ,

[ بازدید : 277 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 4 اسفند 1393 ] [ 14:17 ] [ نیک انجام ]

[ ]

نرم افزار Help Desk چیست؟

Help Desk یک نام محاوره‌ای برای وظیفه‌ای در یک شرکت است که برای شکایات مشتریان راه حل پيدا می‌کند. زمانی که مشتریان پرسش یا مشکلی دارند با Help Desk تماس می‌گیرند. سپس کارمندی از شرکت با رسيدگی به پرسش مشتری رضایت او را جلب می‌کند. Help Desk طبق سناریویی در یک کتاب، فضای فیزیکی است که اغلب توسط شخصی از بخش پشتیبانی مشتری اداره می‌شود. در واقع این بخش در وقت نیاز به کمک، وسیله‌ای برای دسترسی به شخصی در شرکت است. اکثر شرکت‌ها یک صندوق ایمیل یا شماره تلفن رایگان به مشتریان خود اعلام می‌کنند تا آنها بتوانند هنگام نیاز به کمک از طريق آنها به شرکت دسترسی یابند.

نرم افزار Help Desk چیست؟

نرم افزار Help Desk تا حد امکان این امور را خودکار می‌کند. به طور کلی هر نرم افزار Help Desk حداقل شامل 3 بخش با عناوين «مدیریت درخواست» (Ticket Management)، «مجموعه اتوماسیون» (Automation Suite) و «تهیه گزارش و بهینه سازی» (Reporting & Optimization) است. از تلفیق این 3 بخش با هم معنای عملکرد Help Desk اساساً شکل می‌گیرد. برای نمونه نرم افزار میز کمک را مشاهده کنید. می‌پرسید چطور؟ به این ترتیب که:

نرم افزار Help Desk ایمیل مشتریان را از یک صندوق ایمیل استخراج کرده و آنها را در یک محل فهرست کرده و آنها را تبدیل به درخواست می کند، همچنین مشتریان می توانند از طریق پورتال درخواست خود را ثبت نمایند. با این کار مجری Help Desk می‌تواند به تماس‌های مشتریان پاسخ دهد یا در صورت نیاز آنها را به راحتی ثبت کند. تمام این کارها مثال‌های رایجی از مدیریت درخواست است.

بخش اتوماسیون به هماهنگ کننده Help Desk اجازه می‌دهد كه پرسش‌های مطرح شده از سوی مشتریان را به کارشناسانی ارجاع دهد که توانایی پاسخگویی به آنها را به نحو رضایت بخشی دارند. این مجموعه همچنين به هماهنگ کننده امكان می‌دهد که اگر مجری پشتیبان به یک درخواست پاسخ نداد، و یا اگر حل و فصل درخواستی بسیار طولانی شد، و یا یکی از چند حالت ممکن دیگر به وقوع پیوست، تذكری را دریافت کند.

بخش «تهیه گزارش و بهینه سازی» مهم‌ترین وظیفه سرویس مشتریان را تشکیل می‌دهد. این بخش اطلاعات مربوط به تمام زمینه‌های حساس Help Desk را استخراج می‌کند. بدین ترتیب مدیران و سرپرستان می‌توانند از مسائلی همچون بار کاری تیم Help Desk، زمان گردش و سرعت کار هر کارشناس و ... مطلع شوند. این معیارها دورنمای سریعی از چگونگی انجام کارها به دست مدیران داده و به آنها اجازه می‌دهد که برای بهتر شدن، كاستی‌ها را جبران کنند.

دانا یک محصول برجسته از شرکت داناپرداز است. نرم افزار دانـا یک راهکار جامع برای مدیریت و اتوماسیون فرآیندها و امور جاری واحد فناوری اطلاعات در سازمان ها می باشد. این سیستم مبتنی بر استاندارد ITIL بوده و امکانات مورد نیاز مدیران و کارشناسان IT را جهت ارتقاء کیفیت خدمات و افزایش بهره وری فراهم می سازد. دانا دارای زیر سیستم های متعددی مانند زیر سیستم Help Desk و پایگاه دانش (Knowledge Base) برای پوشش نیاز های ضروری واحد فناوری اطلاعات است.

برچسب ها: helpdesk , نرم افزار helpdesk , سیستم helpdesk , helpdeskچیست , هلپ دسک دانا ,

[ بازدید : 295 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 2 اسفند 1393 ] [ 13:25 ] [ نیک انجام ]

مانیتورینگ دستگاه های PDU

دستگاه Power Distribution Unit چیست ؟

PDU دستگاهی جهت مدیریت توزیع برق می باشد که دارای یک ورودی و خروجی های متعدد برق است ، که اغلب در داخل Rack و جهت تغذیه برق سرورها و تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به افزایش سرورها و تعدد تجهیزات شبکه در مراکز داده و اتاق های سرور استفاده از PDU ها امری ضروری درجهت مدیریت ظرفیت برق مصرفی تجهیزات شبکه می باشد .

قابلیت های PDU

1- اداره و بهره وری بهتر از توان برق را جهت مراکز داده فراهم میکنند .

2- بوسیله PDU ها می توان ترتیب و برنامه ای جهت روشن و خاموش کردن تجهیزات متصل به آنها را فراهم نمود .

3- می توان از افزایش بار مصرفی برق در دستگاه های متصل به PDU قبل از اینکه دستگاهی Fail شود ، با خبر شد و از بوجود آمدن آن رخداد جلوگیری کرد .

4- برخی از PDU ها دارای یک صفحه Display جهت نمایش مقدار برق و شاخص های آن هستند و از طریق ابزارهای مدیریتی بوسیله پروتکل SNMP می توان مدیریت کرد

مانیتورینگ دستگاه های PDU

مانیتورینگ تجهیزات PDU

بسیاری از دستگاه های PDU از پروتکل SNMP پشتیبانی می کنند، به طور معمول می توانید با استفاده از ابزار Hyper Terminal و یا به روش Telnet پروتکل SNMP را بر روی دستگاه PDU فعال سازید و با استفاده از MIB ارائه شده توسط کمپانی سازنده شاخص های عملکردی این دستگاه را تحت نظارت قرار دهید.

ادامه مقاله در مانیتورینگ دستگاه های PDU مطالعه نمایید.

برچسب ها: مانیتورینگ دستگاه های PDU , پروتکل SNMP , مانیتورینگ شبکه , مانیتورینگ دستگاه , دستگاه PDU چیست ,

[ بازدید : 294 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 12 بهمن 1393 ] [ 10:59 ] [ نیک انجام ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]